Friday 3 June 2016

London Trip - Chapter 7

OLD TRAFFORD ..HOME OF MANCHESTER UNITED

Good morning Manchester ..malam tadi tidur lena jugak walaupun tilam tak seeumpuk di Hilton Metropole. Agenda pagi ni Manchester United..tapi sebelum ke sana kami nak melawat stadium musuh setempat United...Manchester City.

Dari hotel kami berjalan kaki ke Etihad Stadium, dalam 20 minit jugak la.Sampai sana terus aksi berGoPro di depan stadium.Besar stadium ni..kebetulan masa kami sampai diaorg tengah buat persiapan untuk konsert Bruce Springteen.

Kami memang takde plan nak stadium tour pun, cuma nak masuk City Store je..cari souvenior tapi malangnya Store tutup hari tu sebab konsert.

Tak payah tunggu lagi, kami terus ke Old Trafford. Kali ni kami naik Tram terus ke Old Trafford.Tram di sini rupanya percuma untuk penduduk Manchester.

Akhirnya kami sampai di Old Trafford, jalan kaki sikit dari Tram Station dalam 10 minit. Dari jauh dah nampak bumbung stadium. Tak sabar nak melompat depan stadium hahaha..

Yes !!! my dream come true, dapat jugak aku menjejakkan kaki ke sini. Selama ni aku hanya boleh berangan je nak ke sana. Kawan-kawan fans aku kat Malaysia tentu jeles kihkih...Kong dengan Zaki pun melompat sebab depa pun fans United sejati. PokNik biasalah...dream dia belum come true lagi..

Tiket untuk masuk stadium tour GBP20 seorang, mujur kami dah beli sebulan awal. Start tour jam 1.30 petang. Sebelum tu kami minum-minum kat Red Cafe..

Masuk je dalam stadium, meremang bulu roma beb..selama ni tengok kat TV je kali ni padang stadium dah depan mata..seb baik tak bagi pijak padang kalau tak mau bergolek aku atas padang.Hari tu memang bertuah buat kami, dapat berjumpa dengan lagenda United, Dennis Law...yang patung dia kat depan stadium tu..apa lagi mintak autograf la..sign kat baju terus...

Kami di bawa ke Press Room , Dressing Room untuk player United...ishhh!!! tak leh nak gambarkan perasaan...korang tengok je lah gambar-gambar ni..

Selesai di Old Trafford kami berpatah balik ke hotel..sebab Lynn dengan Sue tunggu di sana...Apa depa buat masa kami di OT....biasalah pompuan kan..Shopping la..PRIMARK lagi...dok malas-malas sopping alih2 balik beg penuh.

Next plan nak ke Hard Rock Manchester...tapi memandangkan cuaca hujan dan beg puteri-puteri ni besar , aku tak join depa ke HRC , hanya kirim kat Zaki je tolong belikan dan aku dengan Lynn dan Sue terus ke Manchester Bus Station. Bas ke Liverpool jam 6.30 petang. Masa ni mood aku tak berapa baik sket..sebab hujan kot ...:(

Dok lepak kat stesen bas ..Lapo la pulak....takpe sikit je tu..Sempat lelap sat..
6.30 petang bas sampai dan aku meninggalkan Manchester dengan kenangan manis dan sedikit kelat hehehe..

Perjalanan ke Liverpool hanya sejam lebih je dan kami sampai di Liverpool jam 8 malam. Apartment dah booking awal...dari stesen bas jalan kaki dalam cuaca sejuk dan hujan ke apartment..seb baik dekat je...
Esok kami akan ke Anfield...malam tu berehat , makan biskut cicah ayor teh o takde gula

Tunggu chapter 8 aku citer pasal Anfield dan Chapter khas....AIR MATA DI KOTA LIVERPOOL  (cam tajuk telemovie je)

CHIOWWWW GRACIAS...

11.51pm

1. Salam bro, skrang jkat london ke? Nak kirim choc cadbury daim buleh?

2. Pls2 nak sgt choc tu xde kt mesei

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...