Friday 3 June 2016

London Trip - Chapter 6

CHELSEA KE MANCHESTER dan GoPro

Hari ni masuk hari terakhir aku di London, bagi kawan-kawan lain hari ni depa akan balik ke malaysia, tapi aku dengan kawan-kawan akan meneruskan task kami untuk jelajah stadium. Kami akan extend lagi 3 hari untuk ke Manchester dan Liverpool manakala Lynn dan Sue akan fly ke Kota Fesyen , France.

Ok , selesai sarapan kali terakhir di hotel dan chek-out kami meneruskan perjalanan. Tapi kami akan ke Malaysian Hall dulu kat Bayswater untuk simpan beg-beg yang besar sebab kami akan bawak beg kecik je untuk ke utara England.

Kebetulan kawan PokNik staff di Malaysian Hall dan kami diberi kebenaran untuk simpan beg kat sana. Dari Edgware Road kami naik Tube ke Bayswater. Sini memang area yang banyak Malaysian sebab kawasan student. Sampai jugak aku kat Malaysian Hall ni, biasa dengar nama je. Kalau Town Hall kat Ipoh ni aku biasa la hahaha....

Dah letak beg , destinasi pertama Stamford Bridge, home of Chelsea. Kami akan merialisasikan impian Hanip untuk stadium tour kat sana.Tiket masuk GBP18 ajer. Dari Bayswater station kami ke Fulham Road. Lynn dengan Sue tak follow ke Stamford Bridge, depa dok kat station Fulham Road sambil menikmati secawan kopi Starbuck.

Tak jauh pun jalan kaki dari station, 5 minit je. Apa yang aku peratikan kebanyakkan stadium mesti dekat dengan station. Mudah untuk fans naik public transport je untuk tengok game.
Sampai stadium Hanip senyum lebor la sebab impian dah tercapai. Impian aku dengan lain2 belum sampai lagi ni. Aku amik keputusan untuk follow Hanip masuk dalam stadium.Lain-lain depa dok luar je. Teruja beb dapat masuk

Dalam stadium kami di bawa oleh tour guide untuk jelajah apa yang ada dalam stadium.Kali pertama masuk....Kecik rupanya stadium ni, tapi dalam TV nampak besar giler. Kami di bawa ke Press Room , kawasan Grand Stand dengan persekitaran yang lain. Abis tour masuk kat MegaStore Chelsea...sempat la rembat neck tie Chelsea, buat kenangan kan...kalau jual balik pun ada rege tu hehehe..

Abis stadium pi balik station, Lynn dan Sue masih setia menunggu....Next destination pi Victoria Station sebab kami akan naik bas ke Manchester pada jam 5 petang.
Wahhh besar gile station Victoria ni, yang best ada Wi-Fi free boleh update fesbuk. Sementara tunggu bas kami meronda-ronda area sini je sambil pastu lepak kat Subway.

Jam 5 petang bas sampai dan kami bertujuh bergerak meninggalkan London menuju ke Manchester.Perjalanan ke sana dalam 4 jam setengah.Jalan agak sesak ketika keluar dari London, sebab time balik keja kot.

Balik kampung oiii
Dalam bas.....tidor lah sambil layan Nirvana...
Alhamdulillah kami selamat tiba di Manchester pada jam 10 malam. Cuaca kat Manchester ni lagi sejuk dari London. Aku sampai Manchester dah komeee... Mujur hotel dah book awal-awal...ibis Budjet Manchester Pollard Street

Dari stesen bas kami berjalan kaki je ke hotel, sebab dekat...sampai hotel nak chek-in , sekali........Salah hotel la pulak...iBis budjet kat tempat lain..ni Ibis tak berapa bajet. Jarak ke hotel tu kalau jalan kaki dalam 20 minit, tapi aku dengan Lynn dan Sue serta Zaki amik keputusan amik taxi je sebab dah letih, lagipun beg puteri-puteri ni besaq , lagipun sejuk beb.. Lain2 depa berjalan. Sampai hotel chek-in ..masuk bilik rehat.
Lepas mandi ingat nak trasfer gambar dari GoPro ke ipad....

MANA GOPRO AKU NI.....
Arghhh jammed, mana pulak aku tertinggal, tanya Lynn depa tak tau, Zaki pun tak tau. Aku dah gelabah, takde GoPro esok ke Old Trafford mesti akan hambar..Ok tenang, pikir baik-baik...start turun bas-Hotel Ibis-Taxi...Aku punya rasa tertinggal kat hotel mula-mula tu..tapi kalau tinggal dalam taxi abis....Cuba suruh reception Ibis tu call Ibis lagi satu...Masalahnya pulak depa ni tak tau apa itu GoPro...dah la nak explain pun susah.

Aku amik keputusan untuk patah balik ke station bas.Mujur PokNik dengan Kong nak temankan aku.Naik taxi ke stesen, tanya staff sana depa tak nampak pun GoPro tu..Ok ke Ibis hotel pulak...sampai je tanya reception ada nampak tak...dia kata tak nampak..aduhhh jammed otak wei..Tapi kalau dah jodoh tu tak kemana kan...aku tengok staff tu cari dalam almari...pastu dia tanya ' how long your camera'...dalam hati aku GoPro aku dah jumpa...dia bawak keluar dari almari...Alhamdulillah..GoPro aku dah jumpa...
Memang kecut aku malam tu, masa nak balik hotel singgah restoran beli Pizza Janam..celebrate hahahaha....Tima kasih la Kong dengan PokNik...tanpa GoPro tour Manchester United dan Liverpool akan suram muram...
Malam tu tido lena peluk GoPro hahaha...Bangun esok pagi aku akan ke Old Trafford , home of Manchester United...impian aku akan jadi kenyataan. Aku pernah letak Old Trafford ni dalam dream board aku masa mula-mula jadi agen.

Apa ada kat OT.....Chapter 7 akan aku ceritakan...dah penat ni...