Tuesday 7 June 2016

London Trip - Chapter 8.1

LIVERPOOL MENANGIS ....

Tengok tajuk dah macam Telemovie kat Astro Ria..Kenapa Liverpool menangis...

a. Sebab kalah final UEFA dengan Sevilla
b. Sebab hujan di sana
c. Sebab penerbangan ke Paris dibatalkan......

Apapun jawapan korang, semua tu ada hubungkait. Macam entry kat Chapter 8 lepas, Lynn dan Sue sepatutnya akan fly ke Paris dari John Lennon Airport Liverpool jam 1.30 petang. Waktu kami kat Anfield, Lynn dan Sue bersiap untuk ke Airport, meninggalkan kami di sini..huhuhu


Tapi, ku sangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengahari. Sue call PokNik bagitau semua flight ke Paris haritu dibatalkan atas sebab-sebab yang kurang jelas.
Oh men......what to do...jammed oooooo
Lynn dengan Sue amik keputusan untuk patah balik ke Liverpool One Station. Apa alternative lain untuk ke Paris hari tu,...Train ? Bas ? atau tunggu esok kalau flight beroperasi semula...

Paling mudah naik bas lah...mujur depa cepat bertindak, terus booking tiket bas dari Liverpool - London - Paris...alhamdulillah tiket sempat beli.
But......Bas ke London jam 11 malam, sekarang baru jam 1.30 petang. Takkan nak duduk kat station bas sampai 10 jam lagi, takkan nak sopping sampai lebam , dah la usung beg yang boleh tahan berat jugak. Hotel dah chek-out tadi...
Time ni ada sedikit salah faham atau mungkin sebab kecewa atau sebab yang aku pun tak tau. Aku boleh temankan korang pun sampai jam 3.30 petang je sebab kami kena bergerak balik ke London.

Nak tak nak, waktu kami ke hotel untuk ambil beg,aku cadangkan pada Sue untuk sewa untuk sehari lagi..walaupun rugi sikit lah sebab dok sampai 11 malam je kan...sebab hotel tu takde sewa ikut jam...Daripada duduk merata-rata tempat dan agak bahaya jugak la, baik berehat je dalam bilik. Timbul pulak isu lain, bocor la pulak bilik masa malam tu..deposit hotel hangus..adoiiiii......jammed lagi...

Kat luar dah la hujan....pastu 'hujan' lain pulak...dah la kena marah dengan staff Bas Stesen tu sebab tinggal beg lama sangat...hampeh betuiii la...
Kat Britain ni depa sensitif sikit pasal beg atau bungkusan yang tertinggal ni, kalau lama lagi mau ke balai polis la jawabnya...takpe itu semua pengalaman.

Ada sedikit konflik kat sini....malas la nak tulis sebab bagi aku...suka sama-sama biarlah sedih sama-sama


Settle masalah bila Lynn dan Sue dah masuk bilik, aku pun dah bergerak ke London. Apa jadi lepas tu aku tak tau..yang pasti jam 11.30 malam diaorang dah selamat naik bas ke London. Tiba di London jam 5 pagi dan bas ke Paris jam 8 pagi..
Bak kata orang, setiap yang jadi ada hikmahnya, bila naik bas ke Paris memang satu pengalaman baru buat mereka. Melalui selat Inggeris memang best bila bas lalu bawah laut. Jeles beb!! sebab aku tak ikut hahaha..





Alhamdulillah, mereka selamat sampai di Paris jam 5 petang. Tamat tugas aku kat London bila mereka selamat sampai. Aku rasa bertanggungjawab sebab aku yang ajak mereka join trip stadium ni. ..Fren, aku dah buat yang terbaik untuk korang..



Apa mereka buat kat Paris?......nanti la aku korek-korek cerita kat depa ni..

Apa pun satu hari nanti aku akan ke Paris,....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...