Friday 25 November 2011

Cinta Syamsul & Scha

  • Foto
  • Foto
  • Foto
Syamsul belum sedia dedah buah hati

KEDUA-DUANYA mempunyai cinta hati, namun Syamsul Yusof, 27, mahupun Scha Al-Yahya, 28, punya prinsip dalam berbicara soal peribadi. Umum mengetahui Scha bakal melangsungkan perkahwinan dengan pengacara dan pelakon, Awal Ashaari tahun depan, manakala Syamsul masih terkunci mulut untuk mendedahkan gerangan si jelita pilihan hatinya.
Namun, anak teruna Datuk Yusof Haslam yang pernah dinobatkan Pengarah Terbaik Festival Filem Malaysia (FFM) Ke-23, tahun lalu tidak menafikan hatinya kini berbunga cinta. Syamsul memilih gadis biasa yang juga pelajar berusia 20 tahun sebagai pilihan hatinya. Dalam diam, hubungan mereka sudah terjalin hampir setahun lalu.
Mungkinkah pengalaman putus cinta lalu membuatkan penerima Anugerah Yasmin Ahmad pada Anugerah Skrin 2011 itu serik untuk berkongsi kisah peribadinya lagi? Atau Syamsul mahupun buah hatinya lebih selesa bersikap `low profile’ supaya kisah cintanya tidak terlalu menjadi tatapan umum?

Akuinya: “Saya bukan mahu berselindung atau berahsia, tetapi kekasih hati saya adalah gadis biasa, bukan pelakon atau selebriti. Saya tidak pernah menafikan sudah mempunyai kekasih apabila ada yang bertanya, tetapi biarlah kisah peribadi kami tidak terlalu diuar-uarkan. Saya mahu sedikit kisah peribadi saya disimpan.

“Saya tahu peminat tentu mahu mengetahui perkembangan cerita peribadi seseorang selebriti, apatah kisah cinta, saya hormat permintaan mereka. Tapi, kekasih saya adalah gadis biasa, dia tidak biasa dengan dunia selebriti yang menjadi perhatian umum. Tiba masanya saya pasti memperkenalkannya.

“Dia menjadi pilihan kerana cukup memahami saya dan tuntutan kerja saya sebagai pengarah dan pelakon. Tidak dinafikan, saya sudah bersedia bergelar suami, kalau boleh saya mahu menamatkan zaman bujang secepat mungkin, tetapi nampaknya jodoh belum sampai.
“Saya memang sibuk buat masa ini. Ada misi yang belum terlaksana. Insya-Allah, saya pasti berkongsi dengan peminat apabila tiba masanya,” katanya yang dicalonkan dalam kategori Pengarah Terbaik FFM24. 
lanjut baca sini

INFO: Syamsul

  • NAMA PENUH: Mohd Shamsul Yusof Haslam

  • NAMA KOMERSIL: Syamsul Yusof

  • USIA: 27 Tahun

  • TARIKH LAHIR: 21 Mei 1984

  • ASAL: Kuala Lumpur

  • KELUARGA: Anak kedua daripada empat beradik

  • PENDIDIKAN: Diploma Penyiaran dari Akademi TV3

  • DRAMA ARAHAN: Sembilu Kasih, Gerak Khas dan Air Mata Maria

  • DRAMA LAKONAN: Farah Syakirah

  • FILEM: Evolusi KL Drift 1 & 2, Bohsia: Jangan Pilih Jalan Hitam, Khurafat, KL Gangster & Aku Bukan Tomboy

  • PENCAPAIAN: Anugerah Khas Juri untuk filem keberkesanan aksi lasak menerusi Evolusi KL Drift pada Festivel Filem Malaysia ke-21 (FFM21), Pengarah Terbaik FFM23 melalui Evolusi KL Drift 2 & Anugerah Yasmin Ahmad (Anugerah Skrin 2011)

    INFO: Scha

  • NAMA: Sharifah Norazean Syed Mahadzir

  • NAMA KOMERSIAL: Scha Al-Yahya

  • USIA: 28 tahun

  • TARIKH LAHIR: 30 Mei 1983

  • ASAL: Sungai Petani, Kedah

  • FILEM: Antoo Fighter, Histeria, Papadom, Evolusi KL Drift 2, Libas, Dimensi Cinta, Aku Bukan Tomboy dan Awan Dania The Movie

  • DRAMA: Awan Dania (musim pertama hingga ketiga), Bella, Honeyz, Naik Hantu, K.I.T.A Carefree, Prebet Jamilah dan Kelas Kau Maria

  • PROGRAM: Chopp!, Sehati Sejiwa, Sehati Berdansa 3 dan Kata Kau

  •  

    No comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...