Thursday 2 June 2016

London Trip - Chapter 4

PARLIAMENT SQUARE , THE BIG BEN DAN 'MATA LONDON' 
THEME DINNER

Fuhhhhh ....dapat jugak aku menulis untuk chapter 4, kisah aku dan kawan-kawan di Kota London.Selama 3 hari jigak la aku alami 'jetlag' ni...sama jugak dengan kawan-kawan yang lain.Untuk Lynn dan Sue yang baru sampai Malaysia semalam (1 Jun 2016 ) , Selamat menempuh 'jetlag' ye .....Ok, apa tu Jetlag ??
Ianya satu keadaan yang biasa dialami bagi satu-satu penerbangan jauh yang merentasi 1 zon ke zon yang lain.Ia juga boleh membuatkan seseorang itu mengalami pening kepala serta hilang keseimbangan badan.Biasanya badan kita tak dapat nak bezakan zon masa setiap negara berlainan.Contoh macam pi London ni, kat sana siang , kat Malaysia malam. Jadi bila kita sampai Malaysia kita masih konpius sebab badan dan otak kita masih berada dalam zon London. Tu yang jadi malam berjaga siang berdengkur...
Ok lupakan kisah 'Jetlag' ni....



Hari ketiga di London banyak di habiskan dengan sessi bergambar je.Jam 8.30 pagi kami di bawa ke Parliament Square untuk sessi berGoPro. Time ni Lynn dan Sue hilang lagi. Agaknya depa dah cemuih kot ikut aku ni hehehe.Sessi BerGoPro tetap mood ON dengan geng-geng lain.





 Abis situ terus ke The Big Ben, salah satu mercu tanda London. Kalau sampai London tak bergambar di sini memang tak London la..Kalau nak tau The Big Ben tu apa...baca sini..Tak lama kat sini, dalam bas baru sempat tanya Lynn kenapa hilang, rupanya Sue tak berapa sihat...alaaaa ciannye..Sue ni kira kuat jugak la, sebab dia baru keluar wad beberapa jam sebelum fly ke London...salute la...






Naik bas lagi , kali ni kami akan ke London Eye....apa tu ..Ianya sebuah Giant Ferris. macam kat funfair tu tapi ni besaq bak hang...baca ni ..Ni la first time nak naik...
Sebelum nak masuk sempat lagi buat group photo..siap ada awek-awek mat salleh join sekali hahaha...lupa pulak tanya ' ada fesbuk tak'....







Tiket masuk pun boleh tahan GBP20 seorang...setiap satu Capsules tu boleh muat dalam 25 orang.Ia akan berpusing perlahan dan kita akan nampak keseluruhan Kota London.Memang ohsem naik ni...tak gayat pun..macam biasa Lynn dan Sue lah penyeri GoPro aku..seb baik depa tak hilang lagi..Turun dari Capsules, sempat cari souvenior kat situ. Rege macam biasalah..







Jam 12.30pm kami kami terus ke Bicester Village. Apa hal nak pi kampung pulak ni...Rupanya ianya satu tempat sopping..Designer Outlet..bicestervillage...Abislah aku, bajet ciput je pun.Perjalanan ke sana jauh jugak, dalam 2 jam lebih kurang, sempat la buat taik mata dalam bas. Sampai je sana kami disambut dengan CupCake dan diskaun voucher.kami cuma ada masa dalam 3 jam rasanya untuk sopping.Seb baik 3 jam kalau lebih mau tutup awal kedai kat sana.Lynn dengan Sue ??? sukar dikawal pergerakan mereka di sana hahaha...Tak banyak moment kat sini, aku sempat la sambar kasut Clark dengan baju Superdry. Tu pun setelah berjaya dihasut oleh Zaki.Berbaloi dengan harga...memang murah. Nak balik baru teserempak dengan Lynn dan Sue. Hairan sebab depa sopping sikit je...pelik...maybe ada agenda lain tu..







Malam ni kami ada Theme Dinner kat hotel.Temanya baju mesti ada kombinasi warna biru,merah dan putih. Aku pakai jeans biru dengan T Shirt Superdry kaler merah tulisan putih...simple je. Theme dinner ni nak meraikan mereka yang pertama kali bergelar StarClubbers atau Green Horn. Lynn salah sorang dari GreenHorn selain Hanip , Pak Non dan Thira. Pasal dinner aku tak nak citer sangat..sebab gambar pun tak banyak. GoPro tak bawak sebab kualiti cahaya dalam dewan tak cantik. Gambar akan jadi gelap.


 Keseluruhan dinner tu aku boleh bagi 5/10 je. Tak sempat abis aku dah naik bilik tidooooo. Sakit kepala dowh..memang penat sangat. letak kepala kat bantal je sedar-sedar dah jam 7 pagi...
Ni ada gambar sekita Dinner yang di cilok dari fesbuk Lynn ....
Gambar aku tak banyak sini :(







Harini hari keempat di London......Free & easy ...nanti aku sambung kat Chapter 5 ya..
Gracias...Choowwww

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...